Bakan Tüfenkçi Sarp'ta incelemelerde bulundu

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkçi, Sarp Sınır Kapısı’nda incelemelerde bulundu. Tüfenkçi, Rusya ile ilgili gerginliği artıran taraf olmadıklarını belirterek “Rusya’nın gerek Cumhurbaşkanımız ve ailesine gerek ülkemize yönelik iftira kampanyalarını da hoş karşılamıyoruz ve şiddetle reddediyoruz. Bu gerilimin uzamaması noktasında Rusya’ya sağduyuya davet ediyoruz.” dedi.

Bakan Tüfenkçi Sarp'ta incelemelerde bulundu Admin
Advert

Gümrük  ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkçi, uçakla geldiği Gürcistan’ın Batum havalimanından karayolu ile Artvin’in Hopa İlçesi’ndeki Sarp Sınır Kapısı’na geçti. Bakan’ın gelişi öncesi Gümrük ve Muhafaza Memurları karşılama töreni için hazırlık yaptı. Tek sıra hizaya giren memurlar Bakan’ın gelişini bekledi. Artvin Valisi Kemal Cirit ile diğer yetkililer tarafından karşılanan Tüfenkçi’ye Gümrük Muhafaza memurları çiçek sundu. Gümrük sahasında incelemelerde bulunan ve x-ray cihazından geçerek toplantı salonuna gelen Bakan Tüfenkçi’ye Artvin Valisi Kemal Cirit’in tarafından brifing verildi. Burada açıklamalarda bulunan Bakan Tüfenkçi, Sarp Sınır Kapısı ziyareti öncesi Gürcistan Maliye Bakanı ile bir araya geldiği belirterek “Ülkeler arası gümrük alanındaki işbirliğini ele aldık. Bugüne kadar mükemmel seviyede devam eden ilişkileri konuştuk. İki ülke sınır kapılarının mevcut durumları ve neler yapabileceğimizi iki dost ülkenin bakanları olarak değerlendirdik.” dedi.

SARP SINIR KAPISI’NIN YENİDEN YAPILMASI GÜNDEMDE

Sarp Sınır Kapısı ile ilgili bilgiler veren Bakan Tüfenkçi yıllık 6 milyon yaya ve 1 milyon 200 bin araç trafiğinin geçiş yaptığı kapının yolcu sayısı itibariyle Türkiye’nin en büyük kara hudut kapısı olduğunu belirterek “Buradaki işleyişe göre kapının daha iyi çalışması için alınması gereken tedbirleri belirleyeceğiz. Yeniden yapılması da dahil olmak üzere bir karar vererek yol haritamızı belirleyeceğiz. Kapının işleyişini nasıl rahatlatırız ve giriş ve çıkışları nasıl daha kolay yapabiliriz bunu değerlendireceğiz. Gürcistan’a açılan ikinci sınır kapımız olan Türkgözü sınır kapısı coğrafi şartlar nedeniyle daha az kullanılıyor. Cıldır Aktaş sınır kapımız ile bu olumsuzluğu ortadan kaldırmak niyetindeyiz. Ancak bu kapımız 08 ile 21:00 arasında hizmet vermektedir. Bahar ayı ile birlikte bu kapının hizmet süresini 24 saatte çıkarmak istiyoruz. Böylece buradaki mevcut kapıların yükü azalacak hem de Azerbaycan ve Orta Asya taşımaları için daha kısa alternatif hale gelecek. Amacımız bu bölgede ki ticaretimizi tek kapıya muhtaç olmaktan kurtarmak ve bu bölge için vatandaşların ekonomik refahları için girdi sağlamaktır. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu buradan geçtiğinin de dikkate aldığımızda sınırın iki tarafı da bölgenin en önemli lojistik üsleri haline gelecektir.”

“RUSYA’NIN İFTİRALARINI ŞİDDETLE REDDEDİYORUZ”

Bir soru üzerine Rusya ile ilgili gerginliği artıran taraf olmadıklarını ifade eden Tüfençki “Ama hava sahamıza yapılan ihlali de hoş karşılamayacağımızı kendilerine söyledik. Biz sorunların diyalogla çözülmesini hep arzu nettik. Bu sorunların diyalogla çözülmesi noktasında gerek Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız gerekli çağrıları yaptı. Biz Rusya’nın iftiraya yönelik gerek Cumhurbaşkanımız ve ailesine yönelik gerek ülkemize yönelik iftira kampanyalarını da hoş karşılamıyoruz ve şiddetle reddediyoruz. Bu gerilimin uzamaması noktasında Rusya’ya sağduyuya davete diyoruz. Ticaretin aksaması her iki ülke halklarının yararına değil zararınadır. Biz iki ülke haklarının zararına olan ambargonun sürmesinden de yana değiliz. Onun için hiçbir zaman kapılarımızı kapatmadık. Rusya’da gelen mallara ambargo koyma gibi bir işlem yapmadık. İleriki zamanlara göre Rusya’nın tutumuna göre bizde tutum geliştireceğiz. Umarım ki uzun süre devam etmez.” ifadelerini kullandı. Bakan Tüfenkçi daha sonra basına kaplı gerçekleştirilen toplantıya katıldı.

BAKAN GELDİ KAPI DURDU, SÜRÜCÜLER TEPKİ GÖSTERDİ

Bu arada Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfençi’nin Sarp Sınır Kapısı’na yaptığı ziyaret sırasında Türk ve Gürcistan gümrüklerinde bir süre araç geçişi durduruldu. Türk tarafından bekleyen sürücüler kapıda geçişlerin durdurulmasına tepki gösterdi, görevlilerle tartıştı. Sürücüler “Bakan gelecek diye kapıya düzgün bir şekilde yol verebilirlerdi. Neden kapıyı kapatıyorlar” ifadelerini kullandılar.